יום ראשון, 30 באוגוסט 2009

ראיון טלוויזיוני בנושא שיטת אלכסנדר

הרבה פעמים עולה השאלה כיצד כדאי להסביר את שיטת אלכסנדר לקהל הרחב: שיעור לעומת טיפול, פתרון לכאבי גב לעומת חינוך להתארגנות טובה יותר, ועוד.

לפני כ-10 שנים לערך, אחרי שהתראיינתי ברדיו ובטלוויזיה על שיטת אלכסנדר החלטתי להפסיק להתראיין באמצעי התקשורת על השיטה: מתוך ניסיוני וניסיונם של אחרים הבחנתי שכאשר מנסים לבטא את הרעיונות של שיטת אלכסנדר באמצעי התקשורת הם הופכים לרדודים.

לאחרונה גיליתי שמתאים לי לחזור ולבטא את רעיונות השיטה באמצעי התקשורת, כך שכאשר פנו אלי מערוץ 10 והציעו לי להתראיין על שיטת אלכסנדר הסכמתי.

בראיון זה החלטתי להסביר את הרעיונות של השיטה דרך נקודת המוצא הסטריאוטיפית של שיטת אלכסנדר כשיטה שעוסקת בכאבי גב ובעיות גב. בהמשך התכוונתי להראות שאפשר להתייחס לכאב כמזמין לדיאלוג של האדם עם עצמו כך שאפשר להסיק מכך שהאדם יוכל להבין שהוא עושה משהו שתורם לקיומו של הכאב ומכאן שהוא יכול לשנות את הדרך שבה הוא משתמש בעצמו.

אני מניח שהראיון יצא רחוק ממושלם: חוסר הניסיון הטלוויזיוני שלי משולב בהתרגשות הנגרמת ממצלמות טלוויזיה יחד עם מראיין שלא מכיר את השיטה...

אני מאמין שבראיונות הבאים אצליח להעביר את הרעיונות המרכזיים של שיטת אלכסנדר, כפי שאני מבין אותם, בצורה טובה יותר.

ובכל זאת... ;)


מי שמעוניין/ת לראות את הראיון הוא ישודר במסגרת תוכנית הבריאות של ערוץ 10 אשר תשודר ביום ג' בתאריך 1.9.09 בין השעות 11:00-12:00. הראיון אתי (סביב 7 דקות) ישודר כנראה אחרי השעה 11:30.


אשמח לקבל הארות והערות

אור שחר

ליצירת קשר:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה